Ateliér U mne

Ateliér U mne

čtvrtek 22. března 2012

Hari-kuyo

Je japonský obřad ,kde se  japonské ženy setkávají jednou za rok v únoru ve  svatyních šintoismu či buddhistických chrámů poděkovat za dobré služby svým opotřebovaným jehlám a špendlíkům.Tento obřad je  zdánlivě staromódní,ale přesto okouzlující s tradicí asi 400let . Myslím,že je čas zamyslet se ,že nemůžeme dělat nic úplně samy.Potřebujeme tyto malé jehly a jsme vděčné za ně.A tady získaly svůj odpočinek.

Je to také čas ocenit drobné, každodenní předměty každodenního života.Ženy  pohřbívají své jehly do měkkého želatinového koláče nebo tofu. Toto pohřebiště přináší odpočinek jehlám a ženy je ukládají s něhou a vděčností. Tento obřad odráží přesvědčení, že všechny bytosti a předměty mají duši.


V návaznosti na myšlenku,kdy se jehly kladou k odpočinku za dobré služby je
myšlenka,že ženy mají mnoho tajných trápení v životě a prostřednictvím jehly se těchto bolestí zbavují a dělají radost sobě i druhým.Tyto malé, ale důležité nástroje odváděly užitečnou službu po celý rok.
Tato fotografie Japonsky, ukazuje  masku   při obřadu Hari-Kuyo .v chrámu Shojuin.

3 komentáře:

Lenka/Lilienka řekl(a)...

Daško, moc se mi líbí tento příspěvek. Mám ráda svět víl a skřítků a teď zrovna jsi pro mě oživila i ty jehličky :-) No a na tom, že se ženy prostřednictvím jehly zbavuji bolestí něco taky asi bude. V každém případě, když je mi zle a hůř, udesám k šicímu stroji a už jen ten zvuk tak hladí... :-) Děkuji za moc zajímavý článeček a přeji hezké dny. Lenka

Daška řekl(a)...

Taky se mi ten článek líbil a musela jsem se podělit s ostatními. Taky mám ráda svět fantazie a pohádek.A tento obřad je zajímavý a dáma ,která napsala tento článek, si udělala takový obřad u sebe doma.Koukni na odkaz pod článkem.

Amelie řekl(a)...

To je úžasné, to jsem nikdy neslyšela.