Ateliér U mne

Ateliér U mne

sobota 22. prosince 2012

Vánočky.

Je čas na pečení vánočních dobrot.Každý rok jsem pekla koláčky a letos jsem se dala na klasiku.Vánočku peču i během roku a vždy nám chutná. Je to celkem rychlé pečení,když nepočítám kynutí.A je doooobrááá..mňam..


Ruce si zamotávám při pletení ze šesti pramenů,ale kdo to neumí,tak i klasický cop ze tří pramenů není špatný.Při pletení vánočky NESYPU mouku na vál.Těsto je hezky vláčné a jde to pěkně vyválet.




Na vánočku dávám mandle neloupané.Nevadí to.


A tady je konečný výsledek.( Ještě jsem ji stačila vyfotit celou..)
:-D 


A ještě recept:
200ml mléko
100g cukr
125g máslo
2 vejce
250g hladká mouka
400g polohrubá mouka
droždí asi polovina kostky-2,5 Dkg
půl malé lžičky soli
rozinky a na vánočku mandle

Nejdříve si dám trošku mléka,cukru a droždí na kvásek Vše umíchám v pekárně,nebo v robotu a dám kynout.Pak umotám vánočky a ještě nechám nakynout.Pak potřu vajíčkem a nastrkám  mandle na bochánky vánočky.Předehřeji troubu a při 180st peču asi půl hodiny.Pak ještě horké potřu horkým máslem a rumem.(Teď rum nemám.V rámci prohibice a pančování rumu,jsme vylili 2l rumu do kanálu.To je škóóódýýý..
:-D  

Dobrou chuť..
:-D

Sympatický kuchař Petr Stupka vás naučí plést vánočku ze šesti pramenů.



Hezký večer  Vám přeji.
Daška


1 komentář:

Eliza řekl(a)...

Mám už vše nachystáno, jenom usmažit řízky a tak tu brouzdám, nežli všichni přijdou. A tak jsem si opsala recept, a jdu to ještě zkusit. Předpokládám,. že toto je na tu 1 vánočku. Ten náš rum měl naprosto stejný konec. Manžel mi zakázel jej spotřebovat ( 1,5l) ač jsme do té doby už půlku po různu spotřebovali, tak se musel taky vylít ( a byl z Makra). ale strach měl větší oči. Takže letošní moje cukroví mělo jenom trestě. Tak jdu na to, sní se to tak jak tak.