Ateliér U mne

Ateliér U mne

čtvrtek 7. července 2016

Levandule a 101...??

Chtěla bych jednou zažít kvetoucí levanduli v oblasti Provence.Mám doma jen trošku a voní mi tady velice hezky.
Letos jsem uháčkovala kytičky a ozdobila jimi levandulový svazek.Aby kvítky nepadaly na zem,má každá kytička sukýnku.Než jsem je stačila došít a vyfotit,už mi dvě kytičky odcestovaly.
 Jedna skočila přes plot k sousedce a druhá "odjela na kole".
:-D


A dvě budou pro moje holky.




Levandule lékařská

(Lavandula angustifolia)

Levandulí voní celá Provence. Stejně krásně může vonět i v truhlíku za oknem. V našich končinách sice nikdy nebude mít takovou sílu, ale i tak si vás získá krásou drobných aromatických kvítků. Už staří Řekové ji využívali jako léčivku. Věděli, že má blahodárný účinek na nervy a napomáhá při zklidnění po psychickém vypětí. A byli to pravděpodobně oni, kdo začali přilévat levandulový olej do osvěžujících koupelí. Levandulový olej je výborný i proti různým mykózám. Pro dobrý spánek pozvěte levandulovou vůni do své ložnice.

Levanduli lze využít i v domácnosti. Naše babičky její květy sypaly na podlahu, aby to v domě lépe vonělo a k odpuzování hmyzu. A ještě dnes se látkové pytlíčky naplněné levandulovými květy vkládají do prádelníku, aby odpuzovaly šatní moly, nebo vedle polštáře, aby zajistily klidný spánek.

Levanduli nesmějí užívat diabetici, kteří si injekčně aplikují inzulín.
(Česká televize-Kouzelné bylinky)

Taky jsem dnes pekla 101 - ne dalmatínů,ale KOLÁČKŮ.
Budou pro rodinnou sešlost.Maminka má narozeniny.

Jo a dieta nedieta,musela jsem okoštovat můj koláček.
A opět pokračuji v mém zdravém stravování.Na večeři jen zeleninový salát a zítra jen grilované masko.Už ne koláč!!!!


Léto je tady.
Houby se na mne smějí,našla jsem je kousek za chalupou.





A ještě něco z naší zahrady.Pršelo a déšť zanechal kouzelné kapičky na květinách.





Před časem jsem byla za dětmi v Lučivné na Slovensku.Sluníčko svítilo a Tatry okouzlovaly svou majestátností.
Nádhera.





Příjemný letní víkend
přeji

Daška










1 komentář:

Helena Davidová řekl(a)...

Daško, levanduli jsi zabalila moc krásně! A Provence, tu by si měl alespoň jednou užít každý!
Koláčky vypadají skvěle, užijte si oslavu!
Posílám pozdravy, Helena