Ateliér U mne

Ateliér U mne

pátek 23. listopadu 2012

Skotský tvíd...Harris Tweed

Zdravím vás všechny příznivkyně láteček a hadérek...natrefila jsem na zajímavé povídání o výrobě skotského tvídu .
V roce 1993 britský parlament schválil soubor předpisů.které střeží pravost tvídové látky a vyhrazuje právo výroby pouze pro členy organizace řemeslníků asociace Harris Tweed.Na každém metru látky je typový štítek a takto vypadá.




Jestli jste viděli historický film Statečné srdce s Melem Gibsonem v hlavní roli,tak v té době nosili skotští "Highlanders" kabáty z tvídové látky,která je vyrobená z ovčí vlny.Látka působením slaného vzduchu a taky v průběhu nošení zplstnatí a tím se stává nepromokavá a hřejivá,což ve skotském nevlídném počasí je žádoucí.


A tady je zajímavé 6ti minutové video o výrobě skotské tradiční látky -Harris Tweed.
(stačí kliknout )hmmmmm......koukla jsem tady po dlouhé době  a vidím,že to nehraje..




To mne přímo prudí...:-(  ,když je něco zajímavého ,tak někdo "povolaný" si to jednoduše zruší..)
Možná se to časem obnoví,ale moc v to nedoufám..

Tak jiný..



















A jsme doma...užili jsme si přepychových a krásných látek a teď už do reality-domů..







Hezký den přeji a zase přijďte na kukandu....
                       :-D
Daška


Žádné komentáře: