Ateliér U mne

Ateliér U mne

čtvrtek 11. prosince 2014

Heavenly rolls-nebeské rohlíčky,šmetenrolky a cukrovíčko.

Dobrý den milé dámy,včera jsem natrefila na výborný recept a nedalo mi to.Musela jsem ho vyzkoušet a opravdu jsou nebesky lehoučké.
http://lilluna.com/heavenly-rolls-recipe/

Samozřejmě jsem si to počeštila a do másla na potření rohlíčků jsem přidala náš klasický RUM..

:-D





Taky jsem pekla šlehačkové šmetenrolky.Mám recept od kamarádky Lidušky a už jsem je dlouho nepekla.Jedu do Piešťan za dcerou,tak mám malý dárek.

35dkg hladké mouky
1šlehačka 
25dkg máslo
2 žloutky

(vyjde asi 20 trubiček)
Z toho těsta lze taky vykrojit kolečko,naplnit ořechovou náplní a překlopit napůl-žabičku.

smíchat dohromady a nechat odležet,aspoň hodinku.
Těsto rozdělíme na dva díly.Vyválíme a pak nakrájíme cukrářským kolečkem na proužky.Ty pak natáčíme na plechové trubičky,potřeme vajíčkem a upečeme.Sklepneme z plechu a plníme bílkovým sladkým vařeným sněhem,nebo vyšlehanou šlehačkou.
Od babičky mám poměr na sníh.
Na 1bílek (3dkg) 6dkg pískový cukr.citronová šťáva
Je třeba asi 9bílků.
Vyšlehat bílky přidat cukr a šlehat nad párou..
(neplést si pod párou..:-D ),až je sníh dost teplý.Pak plnit trubičky.
 (Nad párou znamená,že si dáte hrnec ve kterém šleháte bílky na další větší hrnec ve kterém vaří voda a šleháte šlehačem.)
(A pod párou jsem já...protože u pečení upíjím dobré vínko..)
:-D 


A ještě vzorky vánočního cukroví.Letos jsem toho moc nenapekla.
Ale stačí.


Hezký den 

Daška



1 komentář:

InkaFej řekl(a)...

Milá Daško,tvoje cukroví vypadá báječně.Myslím, že vyzkouším (pokud to stihnu:o))Měj se moc krásně..Inka