Ateliér U mne

Ateliér U mne

úterý 16. května 2017

Pampeliška jak ji neznáte..

Dobrý den milé dámy,
pampelišky odkvétají a když zafouká vítr,padáčky pampelišek se rozlétají do širokého okolí.


Ještě jsem natrhala poslední žluté květy na pampeliškový olej.
Pampeliškový macerát se používá  proti bolesti kloubů a svalů,taky na suchou a popraskanou kůži.

Z macerátu se dá vyrobit mýdlo, nebo můžeme obohatit pleťové mléko,nebo krém.
Já jsem se dala do výroby oleje na ruce.Ten bude dobrý,když přijdu ze zahrady domů.

Recepty na výrobu olejíčku je
a recept na pampeliškovou mast je
Tady .


Pampelišky se musí otrhat z okvětních lůžek a nechat zavadnout.


Květy jsem zalila slunečnicovým olejem a později ještě dodám olivový olej. A bude mazání na ruce.




Hezký den přeji
Daška





1 komentář:

Lenka/Lilienka řekl(a)...

Milá Dášenko, děkuji za tu záplavu krásných a milých komentářů u mě na blogu. Moc potěšily :-) Stejně jako tento Tvůj příspěvek. Jakmile začne letní sezóna na zahradě, mé ruce trpí a sténají, jsou suché a popraskané. A tak mi velkou radost udělal tip na pampeliškový olej - samé dobré věci. U nás v horách jsou louky stále žluté od pampelišek a tak se těším, že vyzkouším :-) Děkuji a měj hezké dny.