Ateliér U mne

Ateliér U mne

pondělí 16. prosince 2019

Výstava betlémů v Příboře.

Vítám Vás moji milí.
V  sobotu se konal v Příboře  sraz řezbářů a při té příležitosti nám přivezli  své betlémky ukázat. Zajeli jsme se podívat a něco jsem i nafotila. Betlémy byly různě velké i zpracování bylo zajímavé. Některé jsou ve  vykotlaném pařezu,nebo zarámované do obrazu.Taky pohyblivé.Děti stály u pohybujících figurek a myslím,že se jim velký betlém líbil nejvíce.Řezbáři předváděli,jak se pracuje s dlátky.Je to hezký koníček.




Koníci s vozem.Príma,že?


Tady je celý vesnický život.
Postavička Sigmunda Freuda příborského rodáka nesmí chybět.
Vyřezal ji Šaman-Jaroslav ,divadelní nadšenec,herec,režisér,tramp každým coulem,spisovatel,malíř,prostě Ferda Mravenec-práce všeho druhu..(ten mi dá,až si to přečte...:-D )



 

Tento betlém je taky zajímavě řešený.Kus opracovaného dřeva s dírou-okénkem. 
Bělounké ovečky a Tři králové s dary. 


Pohyblivý mlýn a  utrkané kozy -taky na motorek.


A tady je velký pohyblivý betlém.



video ..hmmm..je natočeno trošku naštorc..



Zašli jsme taky na Štramberskou trúbu.


Trochu jsme zmokli a pak i uschli.
Nevím,je to lýkovec? Už kvete.
Strom roste před bránou a je obsypaný růžovými květy.



Štramberské uši jsou  tradiční mlsota.
Pečou je na památku místní legendy,která popisuje vyhnání turků ze Štramberku.
Mongolové v roce 1241 měli rozložený tábor na úpatí hory Kotouč a po nočním lijáku,místní prokopali hráz rybníka a tábor vytopili.V bahně zůstaly pytle s nasolenýma ušima,které utínali Mongolové křesťanům a posílali je svému chánovi.
V předvečer Nanebevstoupení páně se každoročně peklo cukroví,slazené medem a kořeněné tajným kořením.
Cukroví je tvarované do kornoutku-uši a má chuť po perníku.
A dnes se prodávají na každém rohu a v každé restauraci.
Koupila jsem jedny klasické a jedny posypané ořechy.

Od Šamana mám dva hezké obrázky a vyřezávaný lístek.
 Další dřevíčko-mistička  je od Milana,který na ni použil dva druhy dřeva,různě barevné a hezky ji vysoustružil.
Ještě jsem byla u mojí mamky a dostala jsem perníkovou hvězdu se zasněženou chaloupkou.
To mám dárků a ještě nejsou Vánoce..
:-D


Hezký předvánoční čas Vám přeji.
Daška
Cukroví zavonělo i v Příboře.
Zítra taky peču.



3 komentáře:

Kaiva L. řekl(a)...

Daško, napřed ti popřeji, nech se daří zítřejšímu pečení. Vyřezávané betlémky mám ráda, moc se mi líbila procházka výstavou, kterou jsi navštívila. Dárečky jsou krásné a hlavně od srdíčka. Přeji ti krásné adventní dny.
Iva

Daniela Bencúrová řekl(a)...

Predvianočná atmosféra ako sa patrí, len to počasie jej nepraje :-)
Příbor mi evokuje v mysli spomienky na detské roky, chodila som tam na prázdniny k mojej tete :-)
Páááá

Daška řekl(a)...

Děkuji za hezké komentáře..Ahooj!!!