Ateliér U mne

Ateliér U mne

středa 22. dubna 2020

Kváskový chleba a croassany.

Vítám Vás moji milí,
kdysi jsem se pokoušela upéct kváskový chlebík ,ale popravdě ,nebylo to ono.Mám kvásek od kamarádky a několikrát jsem ho přiživila,než jsem se rozhodla z něj upéct chleba .A tady je- druhý pokus.Sice není jak od zkušených pekařek,ale já jsem spokojená.
Recepty na chleba a jak na to, určitě najdete,je jich hodně.Já mám s vařeným bramborem.
Kvásek: 
200g žitná mouka 
200ml voda a lžíce kvásku
Smíchat a nechat asi 8hod na kuchyňské lince,já jsem měla celou noc.(misku přikrýt sáčkem,až nevysychá)
Pak smíchat 
300g kvásek (1 lžíci odložit na příští pečení)
300g mouka ( mám Mlynářův výběr-pšenično-žitná)
300ml voda (asi trochu míň)
Nechat projít procesem autolýzy.
Pak teprve zamíchat 2 lžičky soli,kmín a semínka podle chuti.
1 vařený nastrouhaný brambor
Několikrát promíchat v míse.Prokládat přes sebe.Přesný postup určitě najdete.



Nemám ošatku,tak jsem těsto dala do škrobem vysypané utěrky a  do košíčku. 


V troubě se chleba trochu rozjel,asi příště musím udělat hustější těsto.Nakrojila jsem žiletkou..no,vyšla mi nějaká nohatá housenka.


A tady je výsledek.Chleba se zvednul a vypadá dobře.
Až rozkrojím-vyfotím..
Už je tak akorát.Nevydržela jsem...


Našla jsem vše o chlebu ,základní pekařský slovník i recepty
Taky to jdu prostudovat.



CROASSANY
Taky croassany byly výborné.
Kynuté těsto jsem rozdělila na 10 dílků a vytvořila bochánky.Pak každý bochánek je rozválený do kruhu a pomazaný máslem.Všechny kruhy jsem naskládala na sebe.(Každý kruh je promazaný.)
Pak celé rozválet do velkého kruhu a rozkrájet na dílky.Každý dílek naříznout a stočit do rohlíku.Můžete přidat náplň.Pomazat vajíčkem a posypat sezamovým semínkem.
Upéct a jíst a chválit a chválit..:-D

Recept: 
200ml mléko
200ml voda
1 lžíce cukru
10g sušené droždí nebo asi 3/4 čerstvého(t.j.3dkg)
asi za 10minut přidat
2 lžíce olej
1 vejce,1 bílek
50g cukr
1/2lžičky soli
750-800g mouka  
vše vymíchat v pekárně,nebo v robotu a nechat vykynout.

Asi 250g máslo na promazání dílů.(Máslo mi ještě zbylo.)









Už nejsou..:-D

A ještě pár roušek.




Hezké jarní dny. Všechno kvete a sluníčko svítí.
Jen musíme přivolat deštík..bylo by potřeba.

Daška


2 komentáře:

oliku řekl(a)...

Dáši chleba se ti tuze povedl a rohlíčky také, o rouškách ani nemluvím, já jich ušila asi 150 a nikdy už víc, budu se snažit nahlédnout častěji

Ella řekl(a)...

Chleba jsem jeste nepekla ,v CZ jsem si koupila osatku a tak to budu muset nekdy vyzkouset.Tvuj vypada moc dobre.